Takaisin Uutiset
Lehdistötiedote 2019-02-07

Atea teki hyvän tuloksen vuonna 2018, Suomessa vahva kasvu jatkuu

Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja Atea-konserni raportoi hyvän tuloksen vuoden 2018 neljännen neljänneksen ja koko vuoden osalta. Suomessa sekä tulos että liikevaihto kasvoivat merkittävästi.

Atea Finland Oy:n liikevaihto vuoden 2018 neljännellä neljänneksellä oli 76,1 miljoonaa euroa ja se kasvoi 16,9 %. Operatiivinen tulos (EBIT) oli 2,9 miljoonaa euroa, kun se edellisenä vuonna oli 2,2 miljoonaa euroa (kasvua 36,1 %).

Koko vuoden liikevaihto Suomessa oli 301,0 miljoonaa euroa, ja se kasvoi 15,2 %. Operatiivinen tulos (EBIT) oli vuonna 2018 yhteensä 6,2 miljoonaa euroa, kun se edellisenä vuonna oli 4,6 miljoonaa euroa (kasvua 33,7 %).

”Atealla oli hieno kehityksen vuosi yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa. Olemme tyytyväisiä sekä tuloksen että liikevaihdon kasvuun. Uskomme, että positiivinen kehitys jatkuu myös tämän vuoden alussa alkaneella strategiakaudella”, Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

”Kasvumme näkyy myös henkilöstömäärässämme. Olemme rekrytoineet jatkuvasti uusia osaajia, ja viime vuonna palkkasimme yli sata uutta atealaista. Uskon, että rekrytointivauhtimme jatkuu myös tänä vuonna.”

Atea-konserni on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja. Koko konsernin liikevaihto vuoden 2018 neljännellä neljänneksellä oli 1 056,6 miljoonaa euroa (+1,6 % verrattuna edellisvuoden vastaavaan jaksoon). Operatiivinen tulos (EBIT) oli 32,1 miljoonaa euroa, edellisen vuoden vastaavalla jaksolla se oli 41,6 miljoonaa euroa.

Koko konsernin vuoden 2018 liikevaihto oli 3 615,7 miljoonaa euroa (+7,0 % verrattuna edellisvuoden vastaavaan jaksoon). Operatiivinen tulos (EBIT) oli vuonna 2018 yhteensä 71,9 miljoonaa euroa, kun se edellisenä vuonna oli 85,6 miljoonaa euroa.

Lisätietoja, Suomi:
Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134
Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Lisätietoja, konserni:
Steinar Sønsteby, CEO Atea ASA, mobile +47 930 55 655
Robert Giori, CFO Atea ASA, mobile +47 934 09 188

Atea perceived better if you update your browser. Here you will find a new version of Internet Explorer